Paesmans Autogroep kwam met Mast in contact naar aanleiding van hun 75-jarig bestaan. “Of we iets konden doen om het verhaal van het familiebedrijf en de mensen die er werken eens onder de aandacht te brengen.”
Dat kunnen we zeker. En meer. Mast zag meteen een kans om Paesmans Autogroep neer te zetten als een warme, familiale werkgever. Een plek waar iedereen elkaar kent en waar klanten thuis zijn. Michael - toen nog Marketing Director - en zaakvoerder Wilfried waren meteen gewonnen voor het idee om het jubileum aan te grijpen als het startpunt van een employer brand campagne.
Het concept was eenvoudig: mensen die zich langdurig verbonden voelen met een merk en/of werkgever, dragen dat mee in alle aspecten van hun leven. Mast wilde nagaan welke plaats Paesmans Autogroep krijgt in het dagelijks leven van haar medewerkers.
“
Verrassend wat je teweeg
kan brengen met branding en
fotografie die naadloos
bij je bedrijf passen.
Michael Vanzeir

Samen met fotograaf Renaat Nijs dook Mast in de leefwereld van zes verschillende medewerkers. We brachten hen in beeld op hun favoriete plek in Limburg, van de Japanse Tuin, over veldwegen in de Maasvallei, tot de vervallen spoorbrug in Gellik. Ze vertelden over hun passies en hun uitdagingen en over wat hun job bij Paesmans Autogroep teweegbracht. Het werden warme, persoonlijke portretten en verhalen, die onder collega’s op heel wat enthousiasme, betrokkenheid en empathie konden rekenen.
Ook op Nicky maakte de campagne indruk. “Er is een duidelijke link tussen deze employer brand campagne en mijn beslissing om te solliciteren. De mooie verhalen overtuigden me ervan dat ik wel in het team zou passen. Dat gevoel van connectie maakte mijn eerste dag bij Paesmans ook makkelijker, want ik herkende meteen enkele medewerkers en alles voelde vertrouwd.”
"
Mast doet wat
het belooft.
Michael Vanzeir
Het valt Michael op dat Mast doet wat het belooft, op een duidelijke en transparante manier. “Ik kan de voortgang van projecten nauwgezet volgen dankzij de heldere communicatie van het Mast team. We merken ook dat keuzes en voorstellen goed onderbouwd zijn en dat Mast flexibel reageert op nieuwe wendingen. Geen horde is te hoog.”
Of ze aanraden om met Mast te werken? “Jazeker! De aanpak van Mast is realistisch van idee tot uitvoering. En ze houden altijd rekening met de waarden van je bedrijf.”

Op de vraag of er ook wat te verbeteren valt, blijft het stil. Goede raad hebben ze wel: Michael en Nicky hopen dat we bij Mast trouw blijven aan de familiale en vriendelijke aanpak die ons typeert en dat we ons fijne gevoel voor humor blijven behouden (hun woorden, niet de onze). Ze zien dat als belangrijke elementen voor verdere groei.
Het jubileumjaar was een terugblik op 75 jaar Paesmans Autogroep, maar tegelijk het begin van een nieuw hoofdstuk. Een merk staat nooit stil. Daarom gaf het team van Paesmans ondertussen aan Mast het vertrouwen om hun website volledig te vernieuwen. To be continued …
Bekijk hier de volledige Paesmans Autogroep case.

