Of.
Terwijl het een en-verhaal zou moeten zijn. Niet alleen omdat we als branding agency graag veel voor onze klanten doen, maar ook omdat branding en strategie nu eenmaal bij elkaar horen.
Vergelijk het met je lievelingsnummer. Zonder melodie kan de tekst betekenisvol zijn, maar raakt het je niet op emotioneel vlak. Aan de andere kant, een melodie zonder tekst klinkt misschien mooi, maar je weet niet waarover het gaat. Samen creëren tekst en melodie het nummer dat jij zo goed vindt.
Meer dan je verwacht
Wil je dat je merk blijft hangen, dan zijn branding en strategie onlosmakelijk met elkaar verbonden. Dus vraag je om een merkstrategie, dan is de kans groot dat we je ook op een branding trakteren die je strategie vertaalt naar een emotionele beleving. Je bent gewaarschuwd. ;-)
Exceeding expectations, heet dat dan. Het komt erop neer dat je meer krijgt dan je eigenlijk verwacht. Meer om over na te denken (sorry), maar ook meer waarde. Want een sterke branding, gebaseerd op een duidelijke merkstrategie, genereert consistentie, emotionele connectie en herkenning. En uiteraard wensen we jou dat toe.
- Consistentie: Merkstrategie definieert de essentie en waarden van je merk. Branding vertaalt deze naar een visuele en emotionele beleving. Wanneer deze elementen niet op elkaar afgestemd zijn, ontstaat verwarring bij je doelgroep.
- Emotionele connectie: Merkstrategie bepaalt de emoties die je wil oproepen, terwijl branding deze emoties concreet maakt via storytelling, visuals en tone-of-voice.
- Herkenning en differentiatie: Een sterke branding die voortvloeit uit een heldere merkstrategie, zorgt ervoor dat je merk opvalt en bijblijft.
Een emotionele beleving die klopt
Dat merkstrategie en branding samen horen, ondervond ook Farmfun.
Farmfun bestaat uit een heel fijne kernploeg die samen met acht franchisehouders teambuildings op de boerderij organiseert. Alles draait rond het maken van verbinding in een authentiek kader. Ze hechten waarde aan oprechtheid, passie, ondernemerschap en betrokkenheid. Fun, flair en flexibiliteit kenmerken hun typische manier van werken.
Deze merkelementen waren onvoldoende voelbaar in de branding van Farmfun, waardoor de merkessentie en de branding (het verhaal en de emotie) te ver uit elkaar lagen.
Hoewel Farmfun in de eerste plaats vroeg om een baseline en duidelijke merkwaarden, vulden we dit aan met een branding die de juiste emoties oproept en het hele merk naar een hoger niveau tilt.
Je moet het zien
We kunnen je vooraf vertellen dat je naast een nieuwe merkstrategie of -essentie ook een rebranding of tenminste een brand refresh nodig hebt, maar de kans bestaat dat je ons niet op ons woord gelooft. En dat begrijpen we. Sommige dingen voel je pas als je ze ziet of beleeft. Dat is met branding niet anders.
Mast is wellicht een van de weinige branding agencies die je laat voelen wat je merk zou kunnen zijn. Door meer te doen dan wat je verwacht.
Benieuwd naar wat we voor jou kunnen realiseren?
Kom eens praten.