Inzichten
FarmFun x Mast: Boerenverstand en merkgevoel

FarmFun x Mast: Boerenverstand en merkgevoel

Lucinda van Mast bezocht FarmFun om het verhaal achter de samenwerking te leren kennen.

Sinds kort trek ik als Business Developer en ambassadeur van Mast ten velde om met onze klanten terug te blikken op een succesvolle samenwerking. Deze keer ben ik te gast bij FarmFun, waar Siemen me opwacht op het erf van de boerderij. Hij steekt meteen van wal: “Ik ben met mijn gat in de boter gevallen dat ik op zo’n fijne plek mag werken.” Dat belooft voor het verdere verloop van het interview.

Met liefde geschreven door

Lucinda Garré

Business Developer

Lees verder

We nemen plaats in het Kakelhok, een sfeervolle ruimte die Farmfun gebruikt voor o.a. verjaardagsfeestjes. Siemen werkt sinds juli 2024 als vaste medewerker bij FarmFun, nadat hij er stage deed. Hij staat met twee voeten in het veld. “Mijn hoofdtaak is marketing, maar ik begeleid ook regelmatig groepen. Daardoor voel ik goed aan hoe bezoekers een teambuilding bij FarmFun beleven.” 

FarmFun telt acht locaties in Vlaanderen en wil verder uitbreiden richting Nederland. De baseline “Durf je beestig goed te amuseren” bleek echter niet bruikbaar bij onze noorderburen wegens verschillende taalinvloeden. Een nieuwe baseline dus; dat vonden ook Siemen en zaakvoerder Patrick. “We zochten een slogan die zegt wie we zijn en waar we voor staan en die ook meteen ons doelpubliek aanspreekt.” Geen gemakkelijke opdracht.

Een eerste workshop met Mast zoomde in op de waarden en de bestaansreden van FarmFun. “Ik voelde meteen dat we een sterke merkstrategie nodig hadden om onze ambities waar te maken”, zegt Siemen. “En het was duidelijk dat we daarvoor een sterke partner als Mast nodig hadden.”

Dat laat Mast zich geen twee keer zeggen. Siemen blikt enthousiast terug: “Mast bracht structuur en richting. De manier van werken en de passie die ze uitstralen, zorgden ervoor dat we het gevoel hadden dat ze ons echt begrijpen. Dat werd snel duidelijk toen ze onze waarden en de nieuwe slogan voorstelden: die waren er ‘boenk op’. Het werk van Mast is een echte meerwaarde voor ons bedrijf.”


Het was er
altijd ‘boenk' op.

Ook over de dagelijkse samenwerking heeft Siemen niks dan lof: “Het vlotte contact met Mast’ers Jan en Rik maken echt het verschil. Ze zijn oplossingsgericht, toegankelijk, professioneel en ze gaan goed om met elke soort feedback. Een communicatie om U tegen te zeggen.”

Siemen stak als marketeer heel wat op van de manier waarop Mast (ver)werkt en het resultaat presenteert. “Ze lieten het strategisch belang van een goed merkidentiteit echt landen. Heel sterk ook hoe ze van alle input een krachtig geheel weten te vormen.”

Of Siemen aanraadt om samen te werken met Mast? Volmondig ja. “Je krijgt echt wel kwaliteit voor wat je betaalt: goede begeleiding, heldere vertaling en toegankelijke contactpersonen. Ze zorgen ervoor dat je als klant altijd mee kan volgen doorheen het hele traject.”

Afsluitend wenst Siemen dat Mast die hoge kwaliteit blijft waarmaken en dat Mast’ers hun ding kunnen blijven doen met de passie en het plezier die ze bij FarmFun hebben mogen ervaren.

Bekijk hier de volledige FarmFun case.

Schrijf je in

Je bent ingeschreven! Je ontvangt zeer binnenkort een bevestiging. Tot snel!
Oops! Something went wrong while submitting the form.