Werk
FarmFun

FarmFun
Rebranding met
internationale ambities

Ontdek de case

FarmFun organiseert teambuildings op de boerderij. Het initiatief ontstond in Bocholt en groeide uit tot acht vestigingen in België en één in Nederland. Met nog meer uitbreidingsplannen richting onze Noorderburen op tafel, stond het merkverhaal onder druk.

De baseline bleek woorden te bevatten die in Nederland niet courant zijn. De missie, visie en merkwaarden waren onbenoemd. Strategische beslissingen misten daardoor een fundamentele onderbouw. FarmFun vroeg aan Mast om helderheid te scheppen in de merkessentie en om de baseline te vernieuwen.

Dat deden we. En meer. Want om de ambities richting Nederland waar te kunnen maken, vonden we dat FarmFun ook een frisse brand nodig had.

Wij doen ...

Merkonderzoek
Merkstrategie
Branding
Copywriting

Baseline
Motion
Webdesign
Fotografie

Een groene truckerpet met het FarmFun-logo prominent op de voorkant, gefotografeerd tegen een beige achtergrond.Man in donkergroen T-shirt met op de rug een groot FarmFun-logo en meerdere kleinere pictogrammen in groen, tegen een neutrale achtergrond.
Twee vrouwen doen mee aan een teambuildingactiviteit waarbij één vrouw in een groene kruiwagen zit terwijl de ander haar vooruit duwt over een grasveld. Verschillende FarmFun-logo’s zijn zichtbaar op de kruiwagen.

Gek wat je kan

De strategische workshop zoomde in op de merkessentie. In een vakantiehuis in Limburg bogen we ons over de bestaansreden, het onderscheidend vermogen, de manier van werken en de waarden van FarmFun.

Fun, maar ook flair en flexibiliteit bleken essentieel in de aanpak van FarmFun. Altijd zoeken ze naar manieren om een teambuilding onvergetelijk te maken. Ze blijven daarbij trouw aan hun waarden: puur, vurig en hecht. Wat overblijft na een teambuilding is meer dan een goed gevoel, het is een hechte verbondenheid als team.

Met de baseline “gek wat je kan” laten we deelnemers dromen over hun eigen potentieel en dat van hun team. We gebruiken de baseline in communicatie met uitbreidingen op maat: “gek wat je kan beleven in de wei”, “gek wat je kan als je samenwerkt”, enz.

Persoon houdt een tablet vast waarop de FarmFun-website wordt weergegeven, met een kruiwagenactiviteit en de tekst “GEK WAT JE KAN”.
Man en vrouw poseren lachend in een hooischuur, staand tegen een stapel strobalen. Beiden dragen casual kledij met de vrouw in een groene jas.Vrouw in groene jas is bezig met het schoonmaken van een stal tussen koeien, terwijl zonlicht dramatisch door het dak naar binnen schijnt.

Als een kind in een snoepwinkel:
brand refresh opent mogelijkheden

Om het onderscheidend vermogen van FarmFun (ook in Nederland) te vergroten, voegden we kleuren, iconen en typografie toe aan het merk. De combinatie geeft een speelse maar toch professionele vibe en opent een wereld aan mogelijkheden.

Door het logo in balans te brengen en naar één kleur om te zetten, maakten we het krachtiger en leesbaarder. Omdat we dicht bij het oude logo bleven, kan de rebranding gefaseerd verlopen. Dat maakt voor FarmFun de omschakeling realistisch en haalbaar.

Drie verticale vlaggen met FarmFun-logo's en slogans zoals “GOOD MOOD” en “FARM TASTIC” wapperen naast elkaar tegen een neutrale achtergrond.
Twee geborduurde badges op een bruine stof, met teksten “FARM EXPERT van de DAG” en “GOOD MOOD”, elk in een vorm van een schild of cirkel.
FarmFun Social Media Profielkaart met in de bannerfoto twee vrouwen nemen deel aan een ludieke activiteit op een grasveld, waarbij één vrouw in een kruiwagen zit en de ander duwt. Het FarmFun-logo en de slogan “Fun is onze dada” zijn zichtbaar, met extra badges als “FARM TASTIC”.Close-up van een hand die een smartphone vasthoudt met een FarmFun-promo op het scherm. De tekst luidt “TEAM BUILDING OP DE BOERDERIJ. vanaf €47,- p.p.” met een opvallende oranje achtergrond.
Bovenaanzicht van een boerderijburger-maaltijd inclusief frieten, salade en sauzen. De verpakking is voorzien van FarmFun-branding zoals “FARM BURGER” en “GOOD MOOD”.

Fotografie geeft goesting

Of je nu een deelnemer, een potentiële medewerker of een toevallige bezoeker bent; de foto’s van de FarmFun teambuildings en het FarmFun team  geven je meteen zin om mee te doen, mee te beleven en erbij te horen.

In de fotografie vonden we het belangrijk om gevoel over te brengen: competitie, samenwerking, euforie, gedrevenheid en bovenal verbondenheid. De foto’s van het FarmFun team stralen de waarden uit: puur, hecht en vurig.

Vier vrouwen nemen deel aan een spel in de wei waarbij ze metalen helmen dragen met emmers water bovenop, zichtbaar nat en lachend.Close-up van een gedrukt magazine op een houten tafel, met de titel “FARMFUN INSPozine 2025” en een omslagbeeld van twee mannen die deelnemen aan een boerderijactiviteit.
Groep van zes lachende mensen doen een activiteit met een grote rode driewieler in een stal met koeien. Een zwarte kat steekt over op de voorgrond.Zijkant van een donkergroene retro Volkswagenbus met opvallende FarmFun-belettering en kleurrijke badges, waaronder “GOOD MOOD” en “FARM TASTIC”.
"De strategie en branding
waren er boenk op."
Siemen Vanmierlo
Marketing Manager bij FarmFun

Zoek je hulp met branding of digitale marketing?

Mast is een ervaren team van strategen, designers, marketeers en copywriters. We helpen je om van je B2B-bedrijf een uniek merk te maken.

Bekijk meer werk