FarmFun organiseert teambuildings op de boerderij. Het initiatief ontstond in Bocholt en groeide uit tot acht vestigingen in België en één in Nederland. Met nog meer uitbreidingsplannen richting onze Noorderburen op tafel, stond het merkverhaal onder druk.
De baseline bleek woorden te bevatten die in Nederland niet courant zijn. De missie, visie en merkwaarden waren onbenoemd. Strategische beslissingen misten daardoor een fundamentele onderbouw. FarmFun vroeg aan Mast om helderheid te scheppen in de merkessentie en om de baseline te vernieuwen.
Dat deden we. En meer. Want om de ambities richting Nederland waar te kunnen maken, vonden we dat FarmFun ook een frisse brand nodig had.
Wij doen ...
Merkonderzoek
Merkstrategie
Branding
Copywriting
Baseline
Motion
Webdesign
Fotografie
Gek wat je kan
De strategische workshop zoomde in op de merkessentie. In een vakantiehuis in Limburg bogen we ons over de bestaansreden, het onderscheidend vermogen, de manier van werken en de waarden van FarmFun.
Fun, maar ook flair en flexibiliteit bleken essentieel in de aanpak van FarmFun. Altijd zoeken ze naar manieren om een teambuilding onvergetelijk te maken. Ze blijven daarbij trouw aan hun waarden: puur, vurig en hecht. Wat overblijft na een teambuilding is meer dan een goed gevoel, het is een hechte verbondenheid als team.
Met de baseline “gek wat je kan” laten we deelnemers dromen over hun eigen potentieel en dat van hun team. We gebruiken de baseline in communicatie met uitbreidingen op maat: “gek wat je kan beleven in de wei”, “gek wat je kan als je samenwerkt”, enz.
Als een kind in een snoepwinkel:
brand refresh opent mogelijkheden
Om het onderscheidend vermogen van FarmFun (ook in Nederland) te vergroten, voegden we kleuren, iconen en typografie toe aan het merk. De combinatie geeft een speelse maar toch professionele vibe en opent een wereld aan mogelijkheden.
Door het logo in balans te brengen en naar één kleur om te zetten, maakten we het krachtiger en leesbaarder. Omdat we dicht bij het oude logo bleven, kan de rebranding gefaseerd verlopen. Dat maakt voor FarmFun de omschakeling realistisch en haalbaar.
Fotografie geeft goesting
Of je nu een deelnemer, een potentiële medewerker of een toevallige bezoeker bent; de foto’s van de FarmFun teambuildings en het FarmFun team geven je meteen zin om mee te doen, mee te beleven en erbij te horen.
In de fotografie vonden we het belangrijk om gevoel over te brengen: competitie, samenwerking, euforie, gedrevenheid en bovenal verbondenheid. De foto’s van het FarmFun team stralen de waarden uit: puur, hecht en vurig.