Miles & Mates groeide uit tot een bekend digitaal marketingbureau in Hasselt. Die groei zette het merk onder druk. Het jonge, dynamische en zelfzekere team herkende zich niet meer in de zakelijke branding. Het merk miste de persoonlijke stijl die hen zo typeert. Tijd voor verandering dus.
Spoiler alert: Miles & Mates is niet uniek. Er zijn genoeg digitale marketingbureaus, dus waarom zou een klant voor Miles & Mates moeten kiezen? Het antwoord op deze vraag is cruciaal voor de positionering en vormde de kern van een creatieve workshop. Tijdens een rollenspel kwam bovendrijven welke concrete behoeften Miles & Mates oplost voor hun klanten en vooral op welke kenmerkende manier ze dat doen.
Wij doen ...
Merkstrategie
Logo
Branding
Motion
Tone of Voice
Baseline
Copywriting
Webdesign



Frisse uitstraling voor dynamisch merk
De workshop bracht ons de elementen aan om de merkpersoonlijkheid, de belofte, de merkwaarden en de tone of voice te formuleren. Om bij de dynamiek van het team te passen, vonden we dat het merk beweeglijk moest zijn. Die beweging trokken we door in de vormgeving van het logo.
Met een kleurenpallet dat het midden houdt tussen professioneel en creatief creëerden we een merk dat open, zelfzeker, positief, levendig, vertrouwd en gepassioneerd overkomt. Diezelfde balans tussen vakkennis enerzijds en het uitdagende, wat speelse karakter anderzijds verwerkten in het lettertype.




Make your move
Miles & Mates helpt merken digitaal door te breken in een wereld die overloopt van ruis. Ze doen dat niet met losse campagnes, maar met een onderbouwde en wendbare marketingstrategie. Hun digitale marketing heeft stopping power, brengt mensen in actie en doet je business evolueren.
Met de baseline “make your move” onderstrepen we dat verhaal. Mensen en ondernemingen in beweging brengen, is voelbaar doorheen het hele merk. Nabijheid drukken we uit door subtiel naar een tekstballon te verwijzen.




Branding en website ademen
Duidelijkheid primeert voor Miles & Mates: heldere en eerlijke rapportages in mensentaal. Geen rookgordijnen, geen mumbo jumbo. Daarom brachten we eenvoud in communicatie en website, met voldoende ruimte voor dialoog en eigen invulling.



