InsightData biedt business intelligence oplossingen in de vorm van op maat gemaakte apps. Ze doen dat met een klein maar gespecialiseerd team. Deze hoogstpersoonlijke aanpak is best uniek in een sector waar grote databedrijven de plak zwaaien.
Toch kwam deze unieke kracht niet uit de verf. De website was te technisch en te weinig onderscheidend. InsightData bracht hierdoor de boodschap niet over dat ze complexe data overzichtelijk maken.
Met een vernieuwde merkstrategie positioneert Mast hen als een volwaardige, professionele speler in de markt. Een rebranding brengt helder in beeld wat InsightData nu precies doet en wat hen van anderen onderscheidt.
Wij doen ...
Merkstrategie
Branding
Logo
Copywriting
Webdesign
Web development
Illustraties
Motion
Beslist beter
Tijdens een strategische workshop werd al snel duidelijk dat data slechts een middel zijn om betere beslissingen te nemen. En die leiden dan weer tot groei en innovatie. En daar draait het uiteindelijk om bij InsightData: ondernemingen helpen om hun ambities waar te maken.
De baseline “beslist beter” heeft dan ook twee betekenissen: je onderneming maakt vooruitgang en je neemt betere beslissingen met de apps van InsightData. Naast de baseline schreven we de why, how, what, de merkwaarden en de merkpersoonlijkheid uit in een merkmanifest.
Logo ontvouwt mogelijkheden
In de negatieve ruimte van het logo zit een play-knop verwerkt, wat verwijst naar de snelheid en de efficiëntie waarmee InsightData zijn oplossingen op maat uitwerkt. De drie delen van het icoon voegen een ruimtelijk aspect toe: als een doos die zich opent, geeft InsightData een kijk op nieuwe mogelijkheden.
De typografie voelt menselijk en oprecht aan. Geen harde, technologische lijnen, maar zachte, toegankelijke vormen, die resoneren met het icoon uit het logo.
Design valt op in een stereotypische markt
Zoek je online op business intelligence, dan loop je als leek al snel verloren in het vakjargon. Of je raakt ontmoedigd door de ingewikkeld ogende grafieken en illustraties. “Niks voor mij”, denk je dan. Tot InsightData je in het oog springt.
We kozen voor een opvallend kleurenpalet. De basisvormen in het design inspireerden we op herkenbare grafieken. Eenvoud in vorm en taalgebruik kenmerken de stijl van InsightData. Animaties houden de aandacht vast.
Overzichtelijke website
Met een doordachte structuur, genoeg witruimte en duidelijke calls to action creëren we rust en overzicht op de website van InsightData. Opvallende designelementen leiden de bezoeker snel naar de juiste oplossing, zonder daarvoor ellenlange teksten te moeten doorploeteren.