Werk
InsightData

InsightData
Visualiseren van
groeikansen

Ontdek de case

InsightData biedt business intelligence oplossingen in de vorm van op maat gemaakte apps. Ze doen dat met een klein maar gespecialiseerd team. Deze hoogstpersoonlijke aanpak is best uniek in een sector waar grote databedrijven de plak zwaaien.

Toch kwam deze unieke kracht niet uit de verf. De website was te technisch en te weinig onderscheidend. InsightData bracht hierdoor de boodschap niet over dat ze complexe data overzichtelijk maken.

Met een vernieuwde merkstrategie positioneert Mast hen als een volwaardige, professionele speler in de markt. Een rebranding brengt helder in beeld wat InsightData nu precies doet en wat hen van anderen onderscheidt.

Wij doen ...

Merkstrategie
Branding
Logo
Copywriting

Webdesign
Web development
Illustraties
Motion

Bovenaanzicht van een wit naamkaartje met daarop het logo van InsightData in het donkerblauw. Onder het naamkaartje liggen stukken karton met lijnen in, in het lichtpaars en donkerblauw op een lichtgekleurd papier.
Close-up van twee mappen, achteraan een grijze effen map, vooraan een witte effen map met het icoon van InsightData in emboss gedrukt.Close-up van een smartwatch met daarop een cirkeldiagram met verschillende stukken in geel, wit en paars gekleurd. Onderaan staat 23% vermeld. Bovenaan het icoon van InsightData met ernaast 'Project', 'Sales', 'Finance'.

Beslist beter

Tijdens een strategische workshop werd al snel duidelijk dat data slechts een middel zijn om betere beslissingen te nemen. En die leiden dan weer tot groei en innovatie. En daar draait het uiteindelijk om bij InsightData: ondernemingen helpen om hun ambities waar te maken.

De baseline “beslist beter” heeft dan ook twee betekenissen: je onderneming maakt vooruitgang en je neemt betere beslissingen met de apps van InsightData. Naast de baseline schreven we de why, how, what, de merkwaarden en de merkpersoonlijkheid uit in een merkmanifest.

Close-up van een wit, vierkant uithangbord met daarop het logo van InsightData in het donkerblauw. Het uithangbord is bevestigd aan een bakstenen muur.Kantooromgeving met zicht op de trap waarbij iemand naar benenden stapt. Door long-exposure zijn de personen in beweging onscherp gefotografeerd.
Close-up van een sticker met het logo van InsightData in het wit tegen glas. Achter het glas zien we onscherp een tafel met stoelen en op een verhoogde kast een kamerplant.

Logo ontvouwt mogelijkheden

In de negatieve ruimte van het logo zit een play-knop verwerkt, wat verwijst naar de snelheid en de efficiëntie waarmee InsightData zijn oplossingen op maat uitwerkt. De drie delen van het icoon voegen een ruimtelijk aspect toe: als een doos die zich opent, geeft InsightData een kijk op nieuwe mogelijkheden.

De typografie voelt menselijk en oprecht aan. Geen harde, technologische lijnen, maar zachte, toegankelijke vormen, die resoneren met het icoon uit het logo.

Design valt op in een stereotypische markt

Zoek je online op business intelligence, dan loop je als leek al snel verloren in het vakjargon. Of je raakt ontmoedigd door de ingewikkeld ogende grafieken en illustraties. “Niks voor mij”, denk je dan. Tot InsightData je in het oog springt.

We kozen voor een opvallend kleurenpalet. De basisvormen in het design inspireerden we op herkenbare grafieken. Eenvoud in vorm en taalgebruik kenmerken de stijl van InsightData. Animaties houden de aandacht vast.

Bovenaanzicht van drie brochures op een rij. Op de brochures staan diverse illustraties afgebeeld met een paars-geel gradient in verwerkt. De illustraties stellen vereenvoudigde grafieken voor met cirkels of staven. Boven de illustraties staan diverse teksten in het donkerblauw op een witte achtergrond.Een collectie van ingekaderde posters die tegen elkaar gestapeld staan tegen een witte muur. Op de posters staan illustraties van grafieken afgebeeld.
Bovenaanzicht van de voor- en achterzijde van een enveloppe in Amerikaans formaat. Op de voorzijde staat het logo van InsightData in het donkerblauw afgebeeld. op de achterzijde is de flap donkerblauw gekleurd met onderaan het adres en webadres van InsightData.

Overzichtelijke website

Met een doordachte structuur, genoeg witruimte en duidelijke calls to action creëren we rust en overzicht op de website van InsightData. Opvallende designelementen leiden de bezoeker snel naar de juiste oplossing, zonder daarvoor ellenlange teksten te moeten doorploeteren.

Close-up van een tabletscherm dat vastgehouden wordt door twee handen. We zien rechts in beeld onscherp een gezicht. Op het tabletscherm staat een onderdeel van de website afgebeeld. Hierin zien we verschillende tabbladen van de InsightData Apps. Het tabblad dat geopend staat toont de 'project app'
UI element van een social media kanaal met bovenaan een banner met illustratie. In het vak met de profielfoto zien we het InsightData icoon.Close-up van een hand met smartphone. Op het scherm staat een onderdeel van de website met verschillende tabbladen die de InsightData apps tonen. Het tabblad dat geopend is toont de 'Finance App'.
Een verzameling van social media posts in een grid vorm. De posts tonen diverse aspecten van InsightData, waaronder afbeelding van medewerkers tot blogposts met illustraties.

Zoek je hulp met branding of digitale marketing?

Mast is een ervaren team van strategen, designers, marketeers en copywriters. We helpen je om van je B2B-bedrijf een uniek merk te maken.

Bekijk meer werk