Cédric en zijn team bouwen, installeren en herstellen elektrotechnische en pneumatische componenten voor industriële klanten. Zijn onderneming is gloednieuw. Om meteen boven het maaiveld uit te steken, vroeg hij aan Mast om zijn merkidentiteit vorm te geven.
Eerste uitdaging op de agenda: een nieuwe naam. We zochten een kort, krachtig en innovatief woord. Noohm is een samentrekking van “no ohm” (vrij vertaald als “geen weerstand”) en drukt in één lettergreep uit waar het bedrijf voor staat: oplossingen die continuïteit garanderen, een vlotte samenwerking en een totale ontzorging. Na een diepgravende werksessie stelden we ook de waarden, de merkbelofte en de “why, how, what” scherp.
Wij doen ...
Naming
Merkstrategie
Logo
Branding
Motion
Tone of Voice
Copywriting
Social Media
Webdesign
Webdevelopment
Modulair merksysteem
Wat meteen opvalt is de heldergele kleur, in schril contrast met het zwarte logo. Hiermee leggen we de nadruk op elektrische energie. We compenseren met rustige basiskleuren. Het logo zelf is innovatief zonder te vervreemden.
We ontwikkelden vier iconen die extra tot hun recht komen wanneer ze in beweging zijn. Ze verwijzen naar de hoofdactiviteiten van Noohm en naar hun typische manier van werken.
Het merksysteem is modulair. De blokken zijn een subtiele knipoog naar de indeling van schakelkasten. Ze zijn flexibel samen te stellen in verschillende layouts.
Typografie met een knipoog
In de typografie spelen we met elementen uit elektrische schema’s: herkenbare, technisch ogende lettertypes in combinatie met strakke lijnen die verbinding suggereren.
Merkbeleving die blijft hangen
Alles bij elkaar straalt de branding van Noohm innovatie, technisch vakmanschap en precisie uit. Het merk is zoals de mensen: rechttoe rechtaan, betrouwbaar en veelzijdig.
“Wij lossen het altijd op”, is de merkbelofte van Noohm. Deze branding maakt die belofte extra geloofwaardig.